artykuł nr 1

Ogłoszenie o zamówieniu

Czarnożyły: Przebudowa dróg dojazdowych do pól w miejscowości Łagiewniki - Tyranów - etap II oraz w miejscowości Gromadzice-Murowaniec
Numer ogłoszenia: 33192 - 2016; data zamieszczenia: 15.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
  zawarcia umowy ramowej
  ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czarnożyły , Czarnożyły 48, 98-310 Czarnożyły, woj. łódzkie, tel. 043 8416804, faks 043 8416281.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.czarnozyly.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg dojazdowych do pól w miejscowości Łagiewniki - Tyranów - etap II oraz w miejscowości Gromadzice-Murowaniec.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z: 2.1. Etap 1 zamówienia: Przebudowa drogi gminnej dojazdowej do pól w miejscowości Łagiewniki - Tyranów - etap II na długości 965,00 m - zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektową, polegającą m in. na:. * wykonaniu robót przygotowawczych i ziemnych ( profilowaniu istniejącej nawierzchni gruntowej, korytowanie) - 5211 m2, * wykonaniu dolnej warstwy podbudowy z tłucznia(kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/63 mm) - gr. 12,0 cm., - 5119 m2. * wykonanie górnej warstwy podbudowy z tłucznia (kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/31,5 mm) o gr. 8 cm., - 4926 m2 * wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z BA o gr. 4 cm., - 4926 m2. * wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z BA o gr. 4 cm., - 7733 m2 * wykonanie zjazdów - 6 szt.( na podbudowie z tłucznia o gr. 15 cm - warstwa dolna, gr. 6 cm - warstwa górna, nawierzchnia z BA o gr. 4 cm.) - 90 m2. * rozebranie oraz budowa przepustów rurowych - 3 szt. o śr. 50 cm - 24 m. * umocnienie poboczy kruszywem o gr. 8 cm., - 1448 m2 * oznakowanie drogi - znaki drogowe pionowe - 10 szt., * skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową: a) między górną warstwą podbudowy a warstwą wiążącą w ilości 0,5 kg/m2 b) między warstwą wiążącą a warstwą ścieralną w ilości 0,3 kg/m2. 2.1. Etap 2 zamówienia: Przebudowa drogi wewnętrznej dojazdowej do pól wraz z przebudową wjazdu na drogę powiatową w miejscowości Gromadzice - Murowaniec - na długości 480,00 m - zgodnie z załączoną do SIWZ dokumentacją projektową, polegającą m in. na:. * wykonaniu robót przygotowawczych i ziemnych ( profilowaniu istniejącej nawierzchni gruntowej, korytowanie) - 5211 m2, * wykonaniu dolnej warstwy podbudowy z tłucznia(kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/63 mm) - gr. 8,0 cm., - 1920 m2. * wykonanie górnej warstwy podbudowy z tłucznia (kruszywa łamanego o uziarnieniu 0/31,5 mm) o gr. 7 cm., - 1920 m2 * wykonanie konstrukcji drogi z warstwy wiążącej nawierzchni z BA o gr. 5 cm., -1440 m2. * umocnienie poboczy destruktem o gr. 10 cm., - 480 m2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również; - obsługę geodezyjną tj. wytyczenie trasy drogi oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej zatwierdzonej w PODGiK w 3 egzemplarzach, 3. Szczegółowy zakres i przedmiot zamówienia opisany jest w dokumentacjach projektowych wykonanych przez: F.P.R.U.H, GROSIK 98-300 Wieluń, oś. Stare Sady 16/12 oraz P.P.H.U. IGORD Inżynieria 98-300 Wieluń-Dąbrowa, ul. Wolności 5 - załączniki do niniejszej SIWZ. a/ projekty budowlane, b/ specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, c/ przedmiary robót, który mają wyłącznie charakter pomocniczy dla wykonawcy stosownie do rozdz. XII pkt.3 SIWZ,.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  •  

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.26-9, 45.23.32.20-7, 45.11.00.00-1, 45.23.32.90-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania uprawnień wynikających z przepisów prawa.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca załączy do oferty dokumenty i oświadczenia z których wynikać będzie, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie do wykonania zamówienia, tj. że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, ww okresie, co najmniej 2 (dwa) kontrakty polegające na budowie, przebudowie drogi publicznej o nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych, o wartości równej lub przekraczającej 250 000,00 zł brutto (każda).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w tym zakresie nie określa szczególnych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca załączy do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za wykonywanie robót budowlanych, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, obejmujący następujące osoby: 1) Kierownik robót budowlanych - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej - minimum 1 osoba, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej odpowiadających przepisów w zakresie wystarczającym do kierowania robotami; w przypadku Wykonawców zagranicznych- uprawnienia równoważne do kierowania robotami. W stosunku do osób wymienionych wyżej, wobec których postawiono wymóg posiadania uprawnień budowlanych, do oferty należy złożyć oświadczenie Wykonawcy potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień przez wymienione osoby.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi zał. Nr 8 do niniejszej SIWZ. 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy następujących przypadkach : 1) Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na przebieg realizacji umowy a w szczególności zmiany przepisów podatkowych. 2) Zmiany nazwy lub adresu wykonawcy 3) Zmiany terminu realizacji zamówienia będącego wynikiem: a/ Zmiany terminu realizacji zadania inwestycyjnego spowodowanego niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonywania i zdarzeń losowych, b/ Wstrzymania robot budowlanych przez uprawniony organ c/ Zaistnienia sytuacji niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy np. konieczności wykonania zamówień dodatkowych, czy ujawnienia w trakcie robót urządzeń podziemnych elementów instalacji konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja były nieujawnione przy opracowywaniu dokumentacji projektowej z przyczyn niezawinionych przez Zamawiającego. 4. Konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 5.Zmiany osób , które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wskazanych w ofercie, za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego. Wykonawca zaproponuje zmianę w następujących przypadkach: 1) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, 2) niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, 3)jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od wykonawcy np. rezygnacja, Wprowadzane osoby muszą posiadać kompetencje, uprawnienia nie gorsze niż osób które zastąpią.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czarnozyly.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie zamawiającego: Gmina Czarnożyły Czarnożyły 48 98-310 Czarnożyły Pokój nr 8..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Gmina Czarnożyły, Czarnożyły 48, 98-310 Czarnożyły, Pokój nr 5 - Sekretarz Gminy.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie