w sprawie : powołania Komisji Przetargowej
Na podstawie art. 2 punkt 12 oraz art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959 i Nr 116, poz. 1207) zarządzam, co następuje :
§ 1. Powołuję Komisję Przetargowa, do rozstrzygnięcia postępowania w celu udzielenia zamówienia publicznego w trybie, zapytanie o cenę zwaną w dalszej części zarządzenia „komisją” w następującym składzie :
Ciupa Wanda - Przewodniczący komisji
Zawada Mirosława – Sekretarz Komisji
Mielczarek Irena – członek
§ 2. Zadaniem Komisji jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na realizację – Wyposażenie dwóch klas w meble, pomoce edukacyjne w Publicznej Szkole Podstawowej w Czarnożyłach oraz wyposażenie świetlicy szkolnej w Gimnazjum w Czarnożyłach.
§ 3. Tryb pracy komisji oraz zakres obowiązków jej członków określa „Regulamin pracy komisji” będący załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Komisja rozpoczyna pracę z dniem powołania i ulega rozwiązaniu, po zawarciu umowy z (wykonawcą, dostawcą).
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji oraz Skarbnikowi Gminy.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 27/2004
Wójta Gminy Czarnożyły z dnia 28.12.2004r.
1. Komisja Przetargowa zwana dalej „komisją” pracuje kolegialnie, na posiedzeniach
zwołanych przez Przewodniczącego.
2. Przewodniczący kieruje pracą Komisji, reprezentuje ją w wystąpieniach i jest upoważniony do podejmowania decyzji dotyczących spraw organizacyjnych związanych z prowadzeniem postępowania. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności :
1) odebranie oświadczeń od członków Komisji o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z postępowania stosownie do art. 17 ustawy – Prawo zamówień publicznych,
2) wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,
3) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
4) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
5) informowanie kierownika jednostki o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Oświadczenie, o którym mowa w punkcie 2 podpunkt 1 Przewodniczący włącza do dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Prowadzenie w sposób ciągły dokumentacji komisji oraz protokołu toczącego się postępowania należy do obowiązków Sekretarza Komisji.
5. Komisja może prowadzić postępowanie i podejmować decyzje (rozpatrywać oferty)przy obecności co najmniej 3 członków. Jeżeli uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe, Przewodniczący Komisji zarządza głosowanie jawne, w którym każdy z członków ma jeden głos. W Przypadku, gdy głosowanie nie może wyłonić rozstrzygnięcia, przewodniczący komisji ma głos przeważający.
6. Komisja, przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez Kierownika jednostki:
1) projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z uzasadnieniem, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert albo zapytania o cenę,
2) projekt ogłoszenia wymaganego dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
3) projekty innych dokumentów, w szczególności wnioski kierownika jednostki składane do właściwego organu o wydanie decyzji wymaganych ustawą.,
4) projekt kryteriów i metod porównywania ofert (punktowe lub inne) stosownie do zakresu i merytorycznej zawartości zamówienia,
7. Komisja w zakresie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności :
1) udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2) prowadzi negocjacje albo rokowania z dostawcami lub wykonawcami, w przypadku, gdy ustawa przewiduje prowadzenie takich negocjacji albo rokowań,
3) w trybie jawnym dokonuje otwarcia ofert, podając obecnym nazwy firm będących oferentami i zaproponowane warunki,
4) ocenia spełnianie warunków stawianych dostawcom lub wykonawcom oraz wnioskuje do kierownika jednostki o wykluczenie dostawców lub wykonawców w przypadkach określonych ustawą,
5) wnioskuje do kierownika jednostki o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą,
6) stosując ściśle przyjęte kryteria ocenia oferty nie podlegające odrzucenia,
7) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź występuje o unieważnienie postępowania,
8) przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest.
8. Po zatwierdzeniu protokółu postępowania , Sekretarz Komisji podaje wyniki postępowania do wiadomości publicznej poprzez wywieszenie ich na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz w formie pisemnej zawiadamia uczestników postępowania.
9. Komisja w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę, proponuje wybór oferty, która zawiera najniższą cenę.
10. Członek komisji rzetelnie i obiektywnie wykonuje powierzone mu czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.