DO ZADAŃ ODDZIAŁU KONTROLI I SKARG NALEŻY:
- sporządzanie zbiorczych projektów planów kontroli realizowanych przez służby kontrolne Urzędu,
- wykonywanie kontroli kompleksowych, problemowych, sprawdzających i doraźnych w komórkach organizacyjnych Urzędu i w jednostkach organizacyjnych miasta,
- przeprowadzanie kontroli doraźnych u osób fizycznych i podmiotów zewnętrznych nie wymienionych w pkt 2 - na podstawie uprawnień wynikających ze stosownych przepisów prawa,
- wykonywanie kontroli wewnętrznej w Wydziale,
- prowadzenie kontroli w sprawach indywidualnych zleconych przez Wójta, członków Zarządu,
- sporządzanie informacji o wynikach kontroli dla zarządzającego kontrolę,
- przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych i kontrola ich realizacji,
- gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji z kontroli przeprowadzanych w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych miasta przez zewnętrzne organy kontroli,
- sporządzanie sprawozdań zbiorczych z wykonania planów kontroli, o których mowa w pkt 1,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków oraz udzielanie informacji i poradnictwa w tym przedmiocie,
- organizowanie przyjęć interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Prezydenta, wiceprezydentów i członków Zarządu,
- prowadzenie ewidencji skarg i wniosków,
- sporządzanie okresowych informacji i analiz oraz rocznych sprawozdań z realizacji skarg i wniosków wpływających do Urzędu,
- kontrola i nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków przez komórki organizacyjne Urzędu i jednostki organizacyjne miasta,
- obsługa punktu informacyjnego Urzędu.
PRZYJMOWANIE I ZAŁATWIANIE SKARG I WNIOSKÓW
Sprawa załatwiana jest na podstawie telefonicznych, osobistych i pisemnych zgłoszeń od ludności.
Szczegółowych informacji udziela:
Sekretariat Urzędu.