artykuł nr 1

Zadania stanowiska ds gospodarki odpadami, ochrony przyrody i utrzymania czystości

Joanna Kanicka
Pokój nr 11
43841 – 68 – 01
e-mail

Do zadań stanowiska do spraw planowania przestrzennego, ochrony środowiska i utrzymania czystości należy prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o odpadach, ochronie środowiska oraz utrzymania czystości i porządku w gminie, a w szczególności dotyczące:

  1. kontroli utrzymania czystości na terenie gminy,
  2. likwidacji nielegalnych wysypisk śmieci i rozlewisk ścieków,
  3. zezwoleń na świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych,
  4. programów i planów gospodarki odpadami,
  5. rejestru działalności regulowanej,
  6. funkcjonowania systemu zbiórki selektywnej odpadów,
  7. ewidencji zawartych umów na odbiór odpadów oraz ich weryfikacja,
  8. ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
  9. koordynacji i obsługi działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
  10. przechowywania i rejestracji planów przestrzennego zagospodarowania oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
  11. wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
  12. gromadzenia decyzji o warunkach i zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania gminy,
  13. ochrony i kształtowania środowiska, ograniczeń i oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko,
  14. prawa geologicznego i górniczego w zakresie opiniowania planów i zezwoleń oraz rekultywacji wyrobisk.

 

Załatwiane sprawy:

Wydanie wypisu i wyrysu z planu zagospodarowania przestrzennego

 

Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Wniosek o zmianę przeznaczenia działki względem planu zagospodarowania przestrzennego gminy

Wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego